snow

Sommarstress

 
Jag lovade mig själv tre saker inför sommaren. 1. Att komma igång med träningen. 2. Att inte tänka från midsommar och framåt "att sommaren snart är slut". 3. Att inte planera in för mycket "aktiviteter" när jag är ledig. Jag kan, så här i slutet av juli, summera detta med följande: 1. Jag har tränat, wow!! Är imponerad över mig själv att jag tagit tag i det och faktiskt kommit ut på flertalet joggingrunder. Nu är målet är komma igång med intervaller och fysövningar. 2. Jag har varit urdålig på att tänka bort "nu är det en månad kvar till sommarlovet är slut". Vet faktiskt inte hur jag ska bära mig åt för att komma bort från det tänket. Hur lever man mer "här och nu"? Det får bli min stora utmaning i augusti. 3. Förr ett par veckor sen kände jag hur ledigheten närmade sig och då började jag även fila på min "semesterlista". Alltså jag gjorde en punktlista för allt jag vill hinna med under sommaren. Fel fel fel. Förra veckan raderade jag hela listan (från anteckningarna i mobilen) och ska nu försöka ta varje dag som den kommer och göra det jag känner för. Anledning till att jag skriver listorna är för att jag inte vill missa något och för att allt som finns med på listan känns så himla härligt. Men det jag glömmer bort är vilken enorm stress det påkallar. Så från och med nu ska jag njuta av mina kommande lediga dagar och inte göra saker för att "det ska hinnas med och för att det låter roligt" utan istället vara spontan. Att inte planera är ingen enkel sak för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0