snow

Vården & Båstad

 
Hallå hallå i höst-Sverige! Dagarna rullar på och jag kan inte fatta att det redan gått så många dagar sen jag skrev här sist. Men känns som att jag inleder vart enda blogginlägg med de orden. Den här veckan har jag en riktig racervecka på jobbet. Jobbade igår och idag, ledig imorgon och sen åtta dagar på rad. Men men, det är ju jag själv som tackat ja till extrapass och då blir det så här. Idag har det varit en äkta kaosdag. Jag är ändå förvånad att det nästan är augusti innan dessa intensiva dagar där jag får jobba på en avdelning där jag inte varit sen i... april. Hatar när jag blir själv på en avdelning med alla mediciner. Känns inte bra. Men när ordinarie personal är på semester och sommarvikarier är sjuka går det tyvärr knappt runt. Hemskt. Så nu är jag helt slut. Imorgon ser jag dock fram emot en ledig dag. Jag ska hälsa på Marcus jobb i Halmstad. Han går på semester och det tänkte vi fira med att strosa omkring i stan och äta på någon mysig uteservering. 

 
Men nu till något roligare än jobbsnacket. I helgen besökte vi Båstad med ett par kompisar, Mia och Alex. Vi skrattade gott åt överklassen som gick med näsan upp i vädret. Jag tycker på riktigt att det är rent komiskt att betrakta människor som tror att de är bättre än alla andra. Vi var inne i ett par affärer och på båda ställen mötte vi människor som spontanhandlade kuddar och skjortor för flera tusen kronor. Men jag tycker även det känns lite sorgligt. Att människor bryr sig så mycket vad alla andra tycker. Att vissa blir behandlade annorlunda (en butiksäljare hälsade inte på mig) för att man inte "passar in". Jag vill skrika till alla snobbiga 13 åringar och sliskiga 40-50 åriga gubbar: KOM NER PÅ JORDEN! Håller ni inte med?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0