snow

Palma i sommar


För några veckor sen bokade vi sommarens semester!
Jag ser SÅ mycket fram emot det - kan längta ihjäl mig till ledighet och sol! Först kikade jag mycket på resor till Montenegro - men även Kroatien har funnits med på min lista. Slutligen landade det i... Palma! Tyckte det var så härligt när vi var där för ett par år sedan. Kombinationen av storstad och solsemester känns... lyxig och varierande. Förra gången bodde vi 20 minuter med buss från stan men den här gången ska vi bo inne i själva Palma. Längtar efter att utforska (med hundratals andra turister) turkosa badvikar, äta stora oliver på balkongen, välja och vraka bland alla restauranger, shoppa och njuta av Mallorca! Blev så paff igår när vi kollade på En man som heter Ove. Man får ju följa honom genom hela livet, bland annat när han är i Spanien med sin fru Sonja - och en filmsnutt utspelar sig på samma hotell som vi ska till i sommar! Är det inte konstigt ändå? Hotellet är inrett i 50-talsstil så kändes ju som en perfekt miljö för den här filmen - och jag tyckte det såg mer än härligt ut! Nu längtar jag ännu mer till Palma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0