snow

Pollen & ljuset

 
Hej på er! Det här blivit vår!! Älskar fågelkvittret, solen som värmer och... pollen! Eller nja, det sistnämnda skulle jag gärna vara utan. Äter som bekant glutenfritt för att råda bot på mina kliande ögon och näsa. Första året jag testade att utesluta gluten var alla symtom som bortblåsta och jag behövde heller inte medicinera mig! Förra året fungerade det däremor inte alls. Undrar hur det kan ge så olika resultat? Hoppas, hoppas det hjälper - eller åtminstone minskar besvären - den här gången! Två tips från en pollenallergiker till en annan: Jag undviker att vädra, torka kläder utomhus och sedan hjälper det att duscha håret innan läggdags men det känns rätt logiskt så var kanske ingen nyhet. Det bästa med den här perioden tycker jag är ljuset/mörkret: Tiderna just nu för när det ljusnar/mörknar är myyysiga! Det är ljust när vi vaknar (lättare att stiga upp) men det blir mörkt strax innan 19: Lagom till tevetittandet kan vi tända lampor och stearinljus! På sommaren har jag ofta dåligt samvete när jag ägnar kvällarna åt att titta på teve - känns som att jag borde göra något vettigare (socialare) när det är ljust ute. Och på tal om klockan 19 och lampor får ni några nytagna bilder från vårt hem. Om några veckor tänkte jag byta ut kuddar och göra rummet mer marint. Men så länge får ni hålla till godo med dessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0