snow

UVI & praktik

 
Hej! Intensiva dagar, minst sagt! Igår var jag på vårdcentralen och fick konstraterat att jag har urinvägsinfektion - kändes så skönt att få veta. Jag hade helt uteslutit det då jag trodde att man var tvungen till att ha alla typiska symtom (mer än ont i magen) men det räckte tydligen. Fick utskrivet antibiotika som jag nu ska knapra i sju dagar. Men kan ändå inte helt släppa tanken på att det inte skulle vara något allvarligare - har nog en släng av hyperkondri. Efter läkarbesöket åkte jag till min praktikplats (som blev i Ängelholm - vet inte om jag berättade om att logopeden som jag först skulle vara hos i Helsingborg sa upp sig och allt blev inställt några veckor innan vi skulle börja - så trodde ett tag att vi skulle få praktik lååångt härifrån - då några i klassen ska vara i Växjö eftersom det inte fanns tillräckligt många platser i Skåne - men uppenbarligen var det fel då det löste sig för mig och min kursare - orättvist för de andra tycker jag...), första praktikdagen! Mycket spännande! Den här terminen läser vi en habiliteringskurs: främst om barn som har en utvecklingsstörning, autism eller rörelsehinder där språkstörning ingår. Så istället för att ha patienter på löpande band (hade ungefär 4-5 per dag förra terminen) kommer vi träffa ett par patienter och ofta åker vi ut till deras förskola då dessa barn behöver ha interventionen i den miljö som de är vana vid. Spännande!! I veckan har vi även fått en introduktion i TAKK (man använder tecken som stöd till talet) och det roligaste med den föreläsningen var att "Eslöv" och "tråkigt" tecknas på samma sätt, haha. Nej, nu ska jag ha en sann tevekväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0