snow

Vår & praktik

 
Det är vår!! Det sägs bli 10 grader och sol HELA helgen! Jag har för en gångs skull inte planerat allt för mycket - rätt skönt ibland att bara "ta det som det kommer" och faktiskt få känna efter vad man vill göra. Det enda som är bestämt är att gamlingarna kommer hit imorgon. Jag fyller år nästa vecka så tänkte ta två flugor i en smäll - fira mig och bjuda på våfflor - på självaste våffeldagen! Men innan det är helg ska jag beta mig igenom den här fredagen - har haft skola måndag-tisdag och praktik onsdag-torsdag så har inte hunnit med något skolrelaterat utöver det. Praktiken är för övrigt SÅ intressant! Jag är på barn- och ungdomshabiliteringen i Ängelholm. Vi åker ut till olika förskolor för att träffa barn med olika diagnoser för att se hur vi kan förbättra deras språkanvändning och förståelse (har mestadels observerat barn med autism), har teckenkurs för föräldrar (lärorikt och lite nervöst då jag inte kan så mycket själv än) och hjälpa till att göra bildkartor (för barn som har en begränsad språkförmåga) där bilderna ska anpassas till barnets vardag så att barnet kan kommunicera genom att peka på bilderna. Mycket roligt!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0