snow

Effektiv dag

Åh! Äntligen ledig! Jag trodde ju att jag skulle kunna förtränga allt plugg från och med igår. Men kursledningen på logopedprogrammet älskar att dela ut småuppgifter till oss titt som tätt. Och nu skulle vi kamratgranska varandras auskultationsrapporter, reflektera kring våra mål som vi satt upp inför praktikperioden och refektera om hur terminen har varit, vilka lärdomar vi har dragit o.s.v. Reflektion. Herregud. Känns som det är det enda jag gör ibland. Men nu har jag även fått det nedskrivet. Skönt! För NU är jag ledig på riktigt. 

Anledningen till att mina byxor inte går att knäppa...

Reflekterandet tog några timmar så vid lunch var jag klar. Därefter har jag haft en sjukt effektiv dag. Nästan äckligt effektiv. Först städade jag kylen och skafferiet. Sen tömde jag halva garedroben för att rensa och plocka ner alla höst- och vinterkläder. Jag var därför nere i förrådet och stökade till för att tillslut få ut lådan med klänningar och tunna blusar. Den var längst in, i botten av alla kartonger. Såklart. Efter det hälsade jag på mormor. Sen var jag på Maxi - alltså är det något fel på mig, men finns det någon mer som älskar att handla mat? Jag tycker det är så... härligt! Kan riktigt se fram emot att göra det, framför allt om jag har mycket plugg släpandes i hälarna. Idag var där dock fullsmockat med folk och långa bilköer på vägen då Ängelholms obefintliga stadsplanerare (om det är dens uppgift) har bestämt att samtliga vägar ska stärkas och göras om just nu. Galet med trafik på de få vägar som är öppna! Hur som helst: Sen hämtade jag en bok på biblioteket. Sen lagade jag lax med pesto, sparris, pasta och sallad! Mm! Sen strök (heter det så?) jag en himla massa skjortor som legat packade i lådor i förrådet och nu kom jag precis in från en rask promenad. Ovanligt rask då jag knappt fick på mig mina jeansshorts som jag testade. Haha. Så. Det var min dag! Jag sa ju det. Äckligt effektiv. Men vilken känsla - nu tar jag helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0