snow

En lång uppdatering

Sitter här - nyduschad och klädd i pyjamas. Kan inte tänka mig en bättre lördagkväll faktiskt. Lyssnar på James Blunts nya låt Make me Better - SÅ bra, älskar James Blunt - medan Marcus diskar. Ikväll åt vi det här. Bland det godaste jag vet. Torskrygg, vitlökssmör, pasta och en stor färgglad sallad. Hur som haver så känns det som det har hänt så mycket sen sist jag skrev. Jag gick från superstressad till sommarlovskänsla. Ja, jag intalar mig själv att jag är ledig nu, nästan iallafall. Fick i veckan reda på att jag skrev godkänt på den senaste tentan. Kan inte med ord beskriva hur lättad jag är! Kursansvarig var en väldigt speciell kvinna som inte kunde förstå att tentan var stressig trots att alla i klassen påstod det. Förstår mig inte på henne.

 
Jag och Marcus har även hunnit vara på "hälsoundersökningen" som jag fick i utbyte med att ge en bild jag tagit till en dam, som har ett eget företag där hon gör kroppsskanningar och ger kostrekommendationer. Tyckte det lät så roligt så nappade direkt. Grejen var den att hon jobbade för ett företag som säljer "kosttillskott" (läs: pulver som man ska ersätta sin frukost och lunch med) så kvällen handlade ju om att varva oss som kunder. Förstod från början att det var något lurt i kikaren men kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att den här stunden skulle ta FYRA OCH EN HALVTIMME. De första två timmarna pratade vi om intressanta saker - om hur mycket mer protein vi borde få i oss per dag, olika kroppsvärden o.s.v. Men därefter handlade det bara om ren försäljning. Var lagom trött på henne vid det laget - och hon på mig antagligen, då jag inte köpte ett skvatt, haha. Det roliga var hur som helst att - enligt vågen som skulle mäta ut kroppsfett, muskelmassa, metabolisk ålder o.s.v. - visade att jag hade så himla bra värden på precis allt!! Vet inte hur mycket som stämmer - men ändå kul att få höra! Sist men inte minst: Jag har även hunnit med att vara på min första sittning någonsin! Det var så roligt! Varför har jag inte gjort det tidigare? Dessvärre var jag dålig med kameran så ni kan tyvärr inte få några bilder från kvällen. Nej, nu ska jag borsta igenom håret, hoppa upp i soffan och se semifinalen i hockey-VM. Sverige mot Finland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0