snow

Sista minuten

 

En ynkaste skoldag kvar - och på fredag är allt plugg slut för den här terminen. Kan knappt tro det är sant! Underbart! Ringde även sommarjobbet (eller sommarjobb och sommarjobb - äldreboendet där jag alltid är om söndagarna) och fick några tider för nästa vecka. Skönt. Då slipper jag hålla på att ständigt bevaka telefonen ifall de skulle behöva mig. Jag börjar inte på mitt sommarschema (allt känns lite roligare när man sätter "sommar" i början av ordet) förrän efter midsommar så jag såg min chans och beställde en sista-minuten-resa häromdagen. En vecka i Grekland känns ganska lockande när regnet står som spön i backen. Intalar mig själv att jag var värd det efter att ha jobbat i stort sett alla söndagar sen november och blivit godkänd på terminens tentor. Tänker på ett sätt att det är sjukt onödigt (kostar ju ändå en del) men sen när jag kom på att vi bara lever en gång så försvann det där tvivlet snabbt, hehe! Ser fram emot lata dagar på stranden, bokläsning i en solstol, letandet av härliga restauranger (gick efter Tripadvisors rekommendationer i Parga och maten var verkligen så god) och pirret jag får av semester!! Kreta - snart ses vi!! 

Bild från Solresor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0