snow

Sommaren nalkas

Hej på er! Det går långt mellan gångerna! Jag har påbörjat (och nästan slutfört) den sista delkursen sen sist vi hördes. Känns så konstigt att jag snart läst hela två år på logopedprogrammet. Tiden går så galet fort! Jag som inte gillar förändringar tycker det känns skönt att jag har hälften av studietiden kvar, även om jag vissa dagar sucktar efter att slippa pluggstress och pendelstrul. Men de flesta dagar tycker jag om min vardag - och det är jag så tacksam för! Men inte prat om vardagen nu. Sommarlovet stundar. På tisdagmorgon ska vi lämna in vår "miniuppsats" (tränar på att skriva en magisteruppsats fast i miniatyrform för att veta hur man ska göra under termin 8), redovisa den, opponera på en annan grupp, skriva en kort sammanfattning om "kommunikationsstrimman" (vi reflekterar över hur vi är som kommunikatörer) och göra ett delegeringsprov inför sommarjobbet. När dessa "måsten" är gjorda - då väntar tre månaders sommarlov (och sommarjobb hehe). Åh!! Underbart!! 


De senaste veckorna har vi fått smaka på sommarlovet. Strålande sol och vilken värme! Igår tog jag ledigt på eftermiddagen. Jag och Marcus åkte till Helsingör. Tycker det är lite coolt. Att vi kan åka till Danmark på ynka en timme. Vi köpte billig öl, åt frukt vid kajen och njöt av fredagen! Idag startade vi dagen i (hyfsat) tid för att hinna lämna min madrass på Mio och byta ut den mot en mjukare samt storhandla innan klockan blev lunch. Efter det åkte jag hem till mamma och pappa för att kunna njuta av vädret. Jag kom precis hem därifrån. Vi har ätit grillat med mitt favorit-tillbehör: Tapenade på bröd med olivolja. Marcus har lagfest ikväll så jag har "egentid". Borde kanske egentligen göra något roligt när det är så himla fint väder. Men en kall dusch och Mamma Mia-filmen lockar mer! Trevlig lördag på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0