snow

Sommarlov

Så. Nu har jag haft presentation av vår projektplan (men är inte alls nöjd med min insats - varför vara så hård mot mig själv? Vem mer än jag själv bryr mig om att jag tittade på pappret lite för mycket?) och efter att några i klassen avslutade lektionen med att sjunga Den blomstertid nu kommer (hur härligt intiativ?) är det: SOMMARLOV! Jag borde vara jätteglad efter allt mitt tjatade om ledigheten. Men den här dagen blev inte alls som jag tänkt mig. Dels är jag missnöjd över redovisningen, dels har oktoberluften gjort sig påmind, dels har det varit tjaffs på olika håll, dels hade jag så höga förväntningar på att jag borde vara så hjärtans glad idag och sen hände något sjukt på vägen hem från Lund. Jag var helt i chock efteråt. Jag och ett par i klassen gick mot centralen och när vi korsade en gata höll vi på att bli påkörda av en taxi. På riktigt. Han var rätt långt ifrån oss, så jag började gå, halvvägs på övergångsstället ser jag hur han närmar sig oss i full fart och tvärnitar ett par meter ifrån oss. ETT PAR METER. Så fruktansvärt. Det enda jag kan se framför mig nu när jag blundar är motorhuven och hans förvånande min - och jag hör skriket som kommer ifrån mig och en av de andra tjejerna! Högt, öronbedövande skrik. Jag blev livrädd, hjärtat dunkade hårt en lång stund efteråt och benen kändes svaga. Nu förstår jag allvaret i min körskolelärarens ord om att övergångsställen är den absolut mest riskfyllda platsen för gångtrafikanter.

Utsikten från dagens föreläsningssal - bild tagen förra veckan

Men för att inte låta (alltför) bitter måste jag ju lyfta fram det positiva med den här dagen! 1. Jag lagade för första gången i mitt liv panerad rödspätta och det var SÅ gott. Trixet för att få den krispig verkar vara att använda både smör och rapsolja vid panering. 2. Sa jag att vi låtsades ha en skolavslutning och sjöng Den blomstertid nu kommer? Det sa jag väl? 3. Jag har känt mig pigg hela dagen lång - trots att väckarklockan stod på fem. 4. Jag slopade mitt glutenfria liv (för gott - hjälper ju inte mot allergin ett endast dugg i år: sorry - nu är jag negativ igen, haha) och åt en riktig bulle!! Som jag har saknat det! Saftigt och gott! 5. Jag slipper skriva omtentan som hägrar imorgon. En sån lättnad och tacksamhet! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0