snow

Toughest

 

Hej hallå! Förlåt för en tyst blogg. Men jag har pluggat och pluggat och pluggat. Vi hade tenta igår. Jag var faktiskt inte galet nervös den här gången. Jag har ju nämligen kört på en ny strategi den här terminen. Fast det känns som jag tjatat om den? Har jag inte? Hur som helst: Om jag inte pluggar på kvällar och helger känns det inte som att jag gjort massa uppoffringar (fått tacka nej till roliga grejer, suttit med näsan i datorn när solen strålat utanför fönstret etc.) och på så sätt har jag mindre att förlora ifall jag skulle kugga. I lördags tog jag därför paus och följde med Marcus och några kompisar till Malmö för att se när de sprang ett lopp, Toughest. 8 kilometers löpning och på vägen finns 40 hinder. Hänga i ringar, hoppa över och krypa under bockar, springa i gyttja och klättra upp på en ramp för att sedan åka ner från en brant kana i det 5 gradiga vattnet. Inget för mig med andra ord. Jag är så feg när det kommer till sånt. Gillar inte att ta risker. Rädd för vatten. Gillar inte gegga, att bli kall och höjder. Inget för mig som sagt. Jag var däremot otroligt stolt över deras prestation! Men tillbaks till tentan. Alltså dagen efter är ändå värst. Tänker bara på alla fel jag vet att jag gjort. Är så hård mot mig själv. Bajs. Men okej. Jag gjorde mitt bästa, satt tiden ut och får hoppas det gick vägen! Nu ska jag istället fokusera på att vara ledig några dagar. Helt ledig. Det känns som ett rätt lättsamt grej att fokusera på. Idag tänkte jag börja dagen med en promenad. I eftermiddag ska jag till Väla med kusinen och farmor (!). Farmor har inte varit där på många år så tror hon kommer få en smärre chock över hur stort det faktiskt är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0