snow

Valborgsfirande


Sköna maj välkommen! Min favoritmånad. Det är nu det går från kall vår till varm sommar. Jag älskar när alla kala träd blir klädda i grönt, när solen börjar värma på vår vintertrötta hud och dagarna blir längre och längre! Igår firade vi därför in våren på bästa sätt. Under dagen var vi i Lund med några vänner - jag har aldrig varit där tidigare under valborg så det var en upplevelse i sig. Där var så galet mycket folk! Vi picknickade och drack öl. På kvällen grillade vi hamburgare och marshmallows hemma hos oss (eller ja, på bryggan nedanför), spelade spel och åt kladdkakemuffins med kokosöverdrag. Mm! En riktig ätardag. Idag tänkte jag ta vara på dagen utomhus (vilket väder vi har haft de senaste dagarna!!). Förtränger all tentaångest så gott det går. Det här är nämligen inte likt mig. Att inte plugga veckan före tenta. Men jag har ju bestämt mig för att vara ledig under helgerna. Så det håller jag hårt på! Duktig jag är va? Är själv imponerad. Jag tänkte istället plugga in en podd varvat med lite skön musik i öronen, njuta av solen och ikväll ska vi fira farfar. Glad FÖRSTA maj!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0