snow

Jullängtan

 
Jag känner mig så flitig när jag skickar ut hela tre blogginlägg på mindre än en vecka! Så - hur står det till idag? Jag vaknade till att marken och taken utanför mitt fönster var täckt med snö! Underbart när det lyser upp den annars så mörka innergården, jag hoppas SÅ att snön stannar till jul. För ja, nu närmar det sig med stormsteg. Om en månad är det jul och jag drar gärna ut på det så den kan börja redan den första december. Jag ska spela min jullista mer frekvent framöver, pynta med vinrött, köpa julklappar, skriva rim och se till att jag kommer i julstämning. Mysigt! Men det är ännu en vecka kvar till december så jag får vänta lite till (fast julmusiken har gått varm ett bra tag redan, mamma har nämligen uppfostrat mig till att startskottet för julmusik är redan i oktober). Om vi tar oss tillbaka till verkligheten: Idag ska jag läsa om afasisymtom, repetera anatomi och ikväll har vi bjudit hit ett par kusiner till mig. Jag ska visa dem lägenheten (en rundvisning går snabbt på 56 kvadrat) och laga kycklinggryta med curry och sojabönor. Det här kommer bli en härlig onsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0