snow

Annie - logoped

Bild från förra veckan

Hej hallå! Det går nästan alltid en vecka mellan varje inlägg. Innan jag flyttade hemifrån kunde jag ha dåligt samvete om jag inte bloggade varannan/tredje dag. Nu är jag nöjd om jag får ihop ett/två inlägg i veckan! En parantes bara. Har funderat lite över hur jag ska göra med det här bloggandet. På ett sätt tycker jag inte att jag hinner med det men på ett annat sätt älskar jag att kunna gå tillbaka och se vad jag har gjort. Så jag kör på ett tag till! Just nu, som ni säkert vet, är jag inne i en galet intensiv period med praktik varvat med heldagar i Lund. Men jag börjar se de kommande lugna(re) veckorna framför mig. Så skönt! Idag har jag hur som helst varit på logopedmottagningen halva dagen och jag börjar faktiskt känna mig "varm i kläderna". Det är så stort att få nudda vid den känslan! Jag har även märkt att jag har börjat prata i "logopedtermer" och det kan ibland vara utmanande att försöka förklara något logopediskt för någon utomstående när jag inte kan använda de ord som jag vill. Coolt! Är det inte? Det säger ju ändå att jag är på G! Den här terminen känner jag också av att jag har kommit en bra bit in i utbildningen - mer än halva - då jag och mina kursare börjar betraktas som "äldrekursare". Coolt igen! Nu ska jag vika tvätt, matcha strumpor, laga lax med potatis och dillsås. Ikväll ska jag se Kockarnas kamp och vill heller inte missa Christine Meltzers nya program. Ja, ni hör - det är inte lätt att få hösttablån att gå ihop! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0