snow

Praktiken har börjat!

 
Hallå! Nu har min praktik dragit igång och jag har redan hunnit vara där i tre dagar! Jag är i Ängelholm så känns så himla lyxigt att slippa pendla. Men det är konstigt hur jag fungerar: För när jag har fem minuter med cykeln till "plugget" blir jag någon minut försenad medan när jag har över en timme med tåget är jag alltid i tid! Hur som helst: Jag har haft mina första patienter!! Känns så märkligt att jobba med vuxna när jag tidigare bara träffat barnpatienter. Och får jobba mycket mer med att jag är ung då många förminskar min kompetens p.g.a. min ålder. Har fått göra bedömningar (för att ta reda på om patienten har/kvarstående afasi) och terapier (språklig träning med redan diagnosticerade patienter). Det är lite läskigt för tempot är högt och jag hinner inte reflektera i den mån jag önskar men samtidigt samlar jag på mig massor med erfarenheter som gör att jag kan relatera till den kunskap som jag får genom föreläsningar och kursböcker. Men det sluker energi det här när allting är nytt. Idag är jag verkligen helt slut - har inte varit så här trött sen.. ja, jag är så trött att jag inte ens kan minnas. Är nöjd över att få ihop ett blogginlägg överhuvudtaget! Nu ska jag ladda för morgondagen: Vi ska till Malmö för föreläsning om dysfagi (sväljsvårigheter). När människor i min omgivning frågar inom vilket område jag kan tänka mig att jobba tycker jag faktiskt att det mesta känns lockande men det här med dysfagi är riktigt läskigt (dels för att det kan vara farligt om personen sätter mat i halsen och dels för att undersökningsmetoderna verkar vara så obehagliga för personen). Fast nu kommer jag säkert jobba med det bara för det, haha. Bra svenska. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0