snow

Rost

 

Som sagt gick halva helgen åt till aktiekursen. Men i söndags hann vi städa och fixa här hemma. Vi har försökt att göra alla "måsten" som att städa, dammsuga, tvätta o.s.v. på lördagar men efter den här helgen har jag ändrade tankar kring vilken veckodag som är den bästa städdagen. Jag har, fram tills igår, tyckt att lördagar är optimala för då får man så fint till helgen men det är just det: Att det känns inte som att helgen börjar förrän lägenheten är upplockad så om vi istället "snabbstädar" på typ torsdagkvällen och skjuter allt tråkigt fix till söndagen förlängs helgen i och med att det kommer kännas som att den börjar tidigare samtidigt som lördagen blir "fri". Lördagen ska ju vara en rolig dag medan söndagar redan är halvbra eftersom jag dels jobbar på kvällen och dels känns det inte lika mycket som helg som lördagen gör. Men herregud, nu har jag snart fyllt ut ett helt blogginlägg om städdagar. Vi går vidare till inredning. I helgen bytte jag kuddfodral (måste göra det hyfsat frekvent framöver eftersom jag råkade köpa åtta nya under sommarrean) och och bytte några ljuslyktor så att de passar ihop med kuddarna. Detaljer men ändå. Jag älskar detaljer! Vi måste föresten prata lite om kuddarna. Jag hade nämligen en vission i huvudet om hur vår lägenhet skulle se ut (under förra hösten - innan vi fick den) och i den ingick just rostfärgade kuddar. Det gick så långt att jag fick pappa till att åka till Åhléns på sin lunchrast (i Helsingborg- han jobbar där alltså, fick inte honom till att åka till en annan stad för mina kuddars skull) för att köpa liknande dessa när de var slut här i Ängelholm. Dessvärre hittade han inga men gissa om jag blev glad i somras när jag fann dessa! Älskar färgen i kombination med fiskbensmönstret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0