snow

Foton & termin 5


Hej på er! Hoppas ni haft en härlig helg! Min har nästan gått obemärkt förbi (varför är det ett så roligt uttryck?) då jag har jobbat på vårdboendet både lördag och söndag. Men jag har härliga kollegor så jag ska inte klaga! I söndags jobbade jag kväll så hann ha en fixardag hemma. Jag och Marcus fick hjälp av hans föräldrar att sätta upp tavlor - som stått lutade mot väggen allt för länge. Vi bad Ebba att ta några bilder på oss för några veckor sen och har nu framkallat flera av dem. Jag ska fota väggarna i helgen (läs: när jag har städat) så ni får se! Blev bättre än väntat! Men nu byter vi ämne. Tiden rusar förbi - tänk att det kan gå så fort. Nu är jag inne på min tredje vecka i skolan. Det har varit rätt lugnt på pluggfronten men igår började en ny kurs - den som jag fasat lite för. Men måste säga att jag blev postitivt överraskad. Dels verkar den jätteintressant och dels har vi en ny kursansvarig som är nytänkande och strukturerad! Det här blir super! Under förra läsåret låg fokus på barn (barn med språkstörningar och barn med funktionsnedsättningar - där språket var drabbat). Det här året kommer vi istället läsa om vuxna som av någon anledning har språk- och talstörningar. Många som haft en stroke får t.ex. afasi och vi ska lära oss att diagnosticera detta genom bedömningar och behandla det på olika sätt. Eftersom jag jobbat inom äldreomsorgen i fyra år känner jag mig van vid att jobba med gamla människor men det som känns lite jobbigt är att behöva träffa yngre (typ 50-åringar) som har drabbats av sjukdomar och hjärnskador och till följd av det har svårigheter med att prata/förstå. Men förhoppningsvis ska jag nu lära mig hur jag som logoped kan hjälpa dem! En spänannade termin väntar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0