snow

Professionell patient

Matilda, hennes kille Kristoffer & Marcus

Alltså jag tänker så mycket på att jag "borde" blogga och får så dåligt samvete när jag inte gör det.
Men veckorna går just nu i ett. Jag är i Lund varje dag och ofta långa dagar. Men eftersom jag pendlar drygt två timmar per dag blir även en kort dag ganska lång. Men vad händer då om dagarna? Jag har föreläsningar om afasi, dysartri och talapraxi. Vi får träffa logopeder som även är skådespelare. De spelar olika karaktärer som har någon av diagnoserna ovan och sen ska vi leka logopeder, göra bedömningar, olika språktest och sedan skriva journaler. Det är sjukt intressant och väldigt nyttigt att göra innan vi går ut i praktik. Men nu är det helg - inget snack om skolan med andra ord. Ikväll ska vi hem till Matilda, som fyller år imorgon! Vi ska fira henne med middag med några från min gamla socionomklass! Ska bli så kul! Nu måste jag därför hoppa in i duschen! Trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0