snow

Vuxenmedicin

 
Då var det dags igen - att blogga från tåget! Förra veckan spenderade jag tio timmar på Öresundståget - så det gäller verkligen att göra pendlingstiden effektiv. Jag brukar därför plugga (läsa igenom föreläsningar och böcker) eller bocka av något "måste" som går att fixa via mobilen/datorn. Smart va? Men just nu tog jag en paus från pluggandet och tänkte skicka iväg ett inlägg innan jag är framme i Lund. Vi har börjat den här terminen med en kurs i vuxenmedicin. Vi går igenom alla möjliga sjukdomar och tillstånd som man kan drabbas av. Rätt tungt tycker jag då jag kan relatera flera av dem till någon närstående. Idag ska vi ha den sista föreläsningen, skönt! Imorgon och fram till fredag ska vi repetera neurologin som vi gick igenom i anatomikursen för över 1,5 års sedan. I nästa kurs kommer vi nämligen ha stor nytta av att ha fräschat upp detta. Nästa kurs, som handlar om afasi, dysfagi och dysartri (svårigheter med språk, tal och sväljning) sägs vara en av de tuffaste kurserna i hela utbildningen. Känns inte bra - har bävat inför den här terminen av den anledningen. Men min strategi för den här hösten är att: Ta en dag i taget och vara helt ledig på helgerna. Den här ska säkert gå vägen! Nu måste jag sluta och ladda för en föreläsning om åldrandet! 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vilken bild alltså!

Svar: Tack ❤
Annie

2017-09-07 @ 16:29:06
Postat av: Maja igen

Och förresten, det står på bloggen under bilden på dig att du är 22 år ;)

Svar: Oj.. det borde jag ändra! Tack för påminnelsen!
Annie

2017-09-07 @ 16:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0