snow

Går i diskmaskinstankar

Hade tänkt mig ett vitrinskåp nedanför tavlan

Hej!
Det går lång tid mellan inläggen. Allt är som vanligt då med andra ord! Den senaste veckan har varit fullsmockad med jobb, äntligen! I juni blev jag knappt inringd så är tacksam att jag haft desto mer nu. Lite inkomster är mer än välkommet (när är det inte det?) efter en sommar med mycket utgifter! Idag är jag ledig, enda dag den här veckan. Så jag tänkte ta till vara på den ordentligt. Tänkte både hitta på nyttiga saker (som att städa, sortera kort från resan - det finns mängder att gå igenom) och sådant som endast är för nöjes skull (åka till Ikea och äta på Grekiska kolgrillen). Har också börjat gå i diskmaskinstankar. I Rovinj (där vi lagade middag varje kväll) hade vi diskmaskin och ja, det var farligt med tanke på att jag nu inte kan glömma hur jädrans gött det var att kunna tjoffa in allt porslin efter maten och vips var man klar. Idag tar diskningen upp en stor del av mitt liv (diskar efter frukost, under tiden vi lagar mat och minst en halvtimme efteråt). Jag tror vi lägger i snitt 70 minuter per dag på att diska. Den tiden hade jag gärna lagt på annat. Vi har installerat för att kunna koppla in en diskmaskin men just nu används den här ytan till förvaring (är ett vanligt köksskåp i dagsläget) och ja, man kan säga att det är fullt. Så om en diskmaskin ska in måste jag hitta ett annat sätt att förvara dessa grejor på. Jag kom igår på att en lösning hade varit att sätta in ett vitrinskåp men vill inte att det ska se intryckt och övermöblerat ut. Så vi får se. Ett besök på Ikea är därmed på sin plats. Får återkomma till diskmaskinsfrågan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0