snow

Hemma igen!

Äntligen tillbaka! Det blev en lång paus. När vi hade kommit till Rovinj tog jag semester från riktigt! Jag tänkte flera gånger att jag skulle blogga men hade varken lust eller tillräckligt snabbt internet för det. Men nu är jag tillbaka! Semestern har varit hur bra som helst på alla sätt! Det blev precis som jag tänkt mig! Tänkte att jag skulle blogga om varje resmål så vi får ta vid där jag slutade helt enkelt. Innan jag gör det måste jag ladda över alla bilder till datorn. Vi kom hem natten till onsdag och alltså känslan av att komma hem, det är nästan inget som slår det. Det är så obeskrivligt skönt att ha ett stort kök, en garedrob med mer än 12 plagg, en mjuk säng och ett wifi som fungerar.

 
Mina topp 3 resmål har varit Prag, Zell am See och Brac. Prag var väldigt vackert med alla mäktiga byggnader, hade rolig shopping och var även rätt billigt. Zell am See måste upplevas, det var magiskt! Sjön med alla omkringliggande berg, en mysig liten alpby och alla dess liftar som kunde ta en upp till toppen. Brac är den ön som ligger närmst Split (en timme med båt) och allt var gulligt där, allt! Fina klapperstensstränder (i jämfört med Rovinj där det knappt fanns några stränder, där var mest klippor), knappt några bilar, restaurangerna ligger samlade i ett minilitet centrum och allt finns nära då Bol ("staden" som vi bodde) var superliten. Men som sagt, jag tänkte skriva om varje resmål framöver. Först ut blir då Rovinj. En mysig stad men som faktiskt var en rätt stor besvikelse. Får återkomma till det inom kort! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0