snow

God fortsättning

 
Hej hallå! Jag har äntligen gått på jullov och njuter av det i fulla drag! Jag är ju min egna chef och har bestämt att jag får vara ledig till den 7:e januari, vilken lyx! Så hur har då julen varit? Vi började julfirandet med delar av kusinskaran redan den 21:e när alla kommit hem från diverse jobb/praktik/skola. På lördagen var vi hos mamma och pappa på kvällen, blev bjudna på mat och spelade (traditionsenligt!) Mario Kart. Förra året glömde vi helt bort att vi hade den traditionen så vi har en del att ta igen i år! På lillejul jobbade jag på kvällen men efteråt cyklade jag hem till Marcus familj där vi spelade Bingolotto, men tror ni att vi vann något? Ja, men det räknas knappt, ett par Sverige-lottor på sin höjd. Självaste julafton firade vi hos min farbror med "småkusinerna". Jag missade tyvärr tomten då jag just när han kom var ute i bilen för att lämna mat, attans. Som tur var fick jag se en bild på henom i efterhand och måste säga att vi påminner om varandra... 

 
Juldagen är den stora "festdagen" och det kunde ju inte gå obemärkt förbi. Så jag och ett par kompisar träffades för att prata ifatt och dricka vin. Sen gick vi ut på stan, dansade och drack drinkar, mycket trevligt. Annandagen har blivit tradition att träffa den stora tjocka släkten på mammas sida - vi är 25 personer när alla ses nu för tiden, otroligt! Jag har fått kusinbarn på löpande band och de är så himla söta! Har jag berättat att jag älskar barn? Bebisar är gosiga, småbarn är gulliga och barn är roliga! Igår fyndade jag på mellandagsrean och på kvällen "avslutade" vi julfirandet med ett par vänner, åt pizza och såg Bonde Söker fru - vad hände sen? Nu kör vi några mellandagar innan nyår tar vid! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0