snow

Uppdatering

Hej hej hej! Efter flera veckors uppehåll så kommer här ett HEJ från mig! Helt ärligt glömde jag för en stund bort att jag hade en blogg. Sen sist vi hördes har jag blivit godkänd på dyslexitentan, hurra!! Det betyder att jag (om jag inte pluggar vidare) har skrivit min sista tenta någonsin, vilken känsla! Nästan obeskrivlig! Jag har även nästan hunnit ha hela min sista praktikperiod i "fördjupningspraktiken". Vi har själva fått hitta en praktikplats och bestämma vilket område vi vill fördjupa oss inom. Eftersom det var år och dar sedan jag hade barnpatienter valde jag att göra min praktik inom tal- och språk (träffar framförallt barn med språkstörning - vilket är det största området och det fält som det finns flest jobb inom). Spännande! Jag har alltid älskat att umgås med barn. Och tycker att jag får det bästa av två världar på det här sättet: Jag får både intensiva stunder med barnen där vi gör språkövningar genom lek och efter en timme är jag rätt nöjd och då får jag lugn och ro när jag för journal. Perfekt balans! 

(null)
(null)
 
Vad mer har hänt sen sist? Jag har julpyntat så det står härligt till och inhandlat årets alla julklappar! Jag har varit på Pernilla Wahlgrens show. Den var bra men jag hade nog lite för höga förväntningar efter alla hyllningar som föreställningen fått. Jag har läst hennes blogg i många år, lyssnar på hennes podd varje vecka och följer hennes flitigt uppdaterade Instagram. Så jag visste liksom poängen med varje skämt innan hon hunnit berätta klart, hehe. Marcus har fyllt 25. Han fick ett SPA-dygn av mig i present. Ska bli så mysigt, men det är inte förräns till påsk. Men ändå - viktigt att ha roliga saker att se fram emot! Och på tal om längtan är jag SÅ redo för julledighet nu! Det har verkligen varit en utmanande höst och nu vill jag bara varva ner, ta dagarna som de kommer, umgås med familj, hänga med vänner, shoppa på mellandagsrean, ha sovmorgon (just nu går jag upp 5 om dagarna - det är inte en rimlig tid!) och dricka varm oboy! Låt det bli fredag NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0