snow

Första februari - dagen D

Oj oj oj vilken vecka! Jag har både längtat och bävat inför den här veckan. I torsdags var nämligen dagen D här. Marcus började ett nytt jobb med allt vad det innebär och jag hade begreppstenta i delkursen "Röst" samt att jag fick resultatet på den stora tentan som jag skrev i januari. Och alltså jag har haft så fruktansvärt mycket ångest inför detta - och grubblat på mina svar och räknat ut hur många fel jag haft och grävt ner mig i det. Jag tror (har inte fått se poängsättningen än) att det handlat om några fåtal poäng. Så när jag fick resultatet "godkänd" var jag helt överlycklig!!!! Nu kan jag fokusera på den här terminen och lägga afasi, talapraxi och dysfagi bakom mig - skönt! 

 
På resfronten har vi även kommit framåt. Jag ägnade en halv lördag åt att kolla hotell till bland annat Prag och hade hittat ett något dyrare men så himla fint ställe. På söndagen när vi skulle boka hittade jag i förbifarten ett annat - mycket billigare - lägenhetshotell och läste de 20 översta recensionerna innan vi bokade. På kvällen scrollade jag ner ytterligare bland recensionerna och läste "ingen AC - bo inte här mitt i sommaren", "det finns inget varmvatten i badrummet", "det ligger en klubb precis bredvid hotellet som stör" osv. Gissa om jag blev svettig, haha. Men jag har läst lite till - på fler hemsidor - och det verkar trots allt som att de flesta är nöjda. Vi betalar 2000 kronor för oss två för fyra nätter men om det är ett kap eller inte återstår att se. I helgen tänkte vi boka hotell i Wien och jag funderar på om vi ska prioritera läget (mitt i stan) eller pentry (=slippa handla frukost och lunch). Jag får återkomma med en uppdatering. Nu ska jag klä på mig - idag ska nämligen jag och Ebba ut i det fina vintervädret för att fota! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0