snow

Lund en lördag

Hej! Hoppas ni haft en bra vecka! Jag har mestadels pluggat hemifrån i veckan - läst om behandlingsformer för barn som stammar och om röstens utveckling. Den här terminen läser vi om röst och stamning. Röst känns diffust och svårt medan stamning är mer konkret. Jag gillar när man kan räkna stammade stavelsen mer än att behöva lyssna efter vissa parametrar i en röst. Veckan gick hur som helst otroligt fort - plöstligt var det helg, igen! Igår var jag och Marcus i Lund. Jag gav honom en guidad tur i stan (mest detaljerat blev det kring sjukhusområdet, haha) och på kvällen var vi hos ett par vänner på middag bara en bit därifrån. Vi såg Melodifestivalen och åt vit kladdkaka till efterrätt, gott! Efter att samtliga bidrag har spelats hejar jag på John, Martin och Mendeze

 
Nu har vi precis bokat ytterligare några hotell på resan - Zell am See och Ljubljana, spännande! Men jag får så ont i magen för vi har inget avbokningsskydd (kostar mycket extra, så känns onödigt) och jag som nojar mig för allt är rädd att något ska hända som gör att vi inte kan åka. Sen svider det lite i plånboken såklart, det är ändå mycket pengar det handlar om. Som tur är överväger känslan av att det ska bli så himla roligt och uppskattar att vi gör detta då det är något vi har sett fram emot i flera år! Nu ska jag ut i solen - eller ja, närmare bestämt till äldreboendet. Söndag = jobbkväll. Ha det fint!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0