snow

Äntligen ledig!

Skön lördag. Äntligen kan jag pusta ut efter en skriven tenta. Men känslan efteråt, när jag ska vänta i 15 arbetsdagar på resultat, är nästan lika jobbig som tiden före tentan. Haha, jag kan aldrig släppa på allt och slappna av. Men ja, jag gör så gott jag kan. Igår var jag helt ledig, det var underbart! Jag röjde här hemma, städade, tvättade, tog ner alla tomtar till källarförrådet, sprang en runda (!) och lyssnade på hög musik. På eftermiddagen gick jag en sväng på stan, hämtade ut två klänningar som jag köpt från Rabalder (älskar mjuka, sköna klänningar som sitter löst men ändå snyggt - dessutom på 70% rea!) och hälsade på mormor. På kvällen åt vi pizza med Marcus familj. Mysig fredag! 

Här sitter jag just nu

Idag har vi städat lite till. Låter det som att vi städar mycket? Tycker ofta jag skriver att jag städar. Hur ofta tycker ni det är rimligt att städa? Jag tycker att badrummet måste göras vid varje vecka, köket varannan, dammsuga en/två gånger i veckan och damma varannan. Jag tycker inte det är överdrivet eller för lite. Men okej. Efter att vi städat hälsade vi på Elina i hennes nya lägenhet - så fin! Sen åkte vi och storhandlade mat, sen gick vi en promenad med Marcus bror. Ikväll har Marcus lagat risotto med bacon och soltorkade tomater och jag har handlat lite till (glömde att köpa matlagningsvin - om ni ville veta). Nu har jag precis slagit mig ner i soffan. Ikväll ska vi kolla resmål till sommaren (vi har ändrat rutten igen - ska berätta snart) och äta godis från Hemmakväll. Ha en härlig kväll! Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0