snow

Strålande lördag!


Ny lördag, nytt blogginlägg! Hoppas ni haft en skön vecka! Min har varit - som de alltid är i början på terminen - intensiv. Jag har haft föreläsning varje dag och även börjat plugga till begreppstentan som hägrar på torsdag. Inför varje praktikstart gör vi en avstämning på att vi kan de termer och begrepp som våra handledare kommer "slänga sig med", därför känns det bra att göra den här tentan. Den här veckan har jag även sprungit ett par gånger, jag tänkte försöka komma igång med regelbundna joggingturer igen. Och mitt mål är att träna två gånger i veckan, det känns rimligt! Och alltså i torsdags när jag var ute kvittrade fåglarna, det var riktigt ljust ute (när var det det senast?!) och solen sprack igenom mellan molnen. Underbart att känna att vi går mot ljusare tider! Idag har vi dessutom haft strålande sol, det är vi inte bortskämda med! Jag passade därför på att ta några bilder imorse, som ni ser ovan. Men nu tänkte jag prata om gårdagskvällen. Vi testade en ny maträtt - lövbiff i god marinad, pommes, hemmagjord bearnaisesås och en färgglad tomatsallad. Väldigt gott! Och underhållningen kunde inte bli mer dramatisk och spännande, nämligen semifinalsmatchen mellan Sverige och Danmark i handboll. Vi var som eld och lågor här hemma, kunde inte sitta sitt! Ska bli så spännande att se om Sverige kniper guldet imorgon. Jag jobbar ju varje söndagkväll men som tur är, är jag hemma lagom till andra halvlek! Ha en skön lördagkväll kära ni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0