snow

Tentaångest & ledig lördag

 
Hej kära ni! Hoppas allt är bra med er och att ni haft ett härlig ledighet. Jag har varit så provocerad över "alla" som varit lediga hela den här veckan. Det hade jag också önskat. Men istället har jag suttit begravd med näsan i böcker, anteckningar, färgglada sammanfattningar och tabeller. Jag har ifrågasatt varför jag studerar överhuvudtaget och tycker den här ångesten som en tenta för med sig är så fruktansvärd. Men jag försöker påminna mig själv att jag gör det här för att jag så gärna vill jobba som logoped och för att kunna göra det måste jag ha koll på symtom vid afasi, talapraxi och dysfagi, hur man testar och behandlar det. Intressant men svårt. Hur som helst: Igår försökte jag verkligen koppla bort skolan för att vara utvilad inför mina sista pluggdagar, söndag-tisdag. Jag gjorde bara sånt som jag tycker är kul. Som att gå på bio (såg Solsidan - jag tyckte den var super, Marcus gav den tre av fem solar), handla mat (älskar det!), äta pizza, planera sommarens tågluff och gå en långpromenad vid havet. Härlig lördag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0