snow

Förberedelser

Hej hallå på er! Sommarvärmen och det fina vädret fortsätter. Vilken sommar.. Kom på mig själv idag att jag knappt tänker på att det är blå himmel varje morgon när jag vaknar. Börjar nästan tro att det alltid kommer vara så men så kom jag att tänka på i våras, när vi inte såg himlen på flera månader. Så med andra ord ska jag inte ta solen och 25 grader förgivet. Men visst är det sjukt att vi verkar ha finare och varmare än sydeuropa. Men nu ska jag sluta tala om väder och vind och istället om vår resa som närmar sig med stormsteg. Nu är packlistan komplett, ett halvt apotek är inköpt, backpack-väskorna som vi fått låna väntar på att fyllas och kylskåpet börjar bli tomt. Det kanske är löjligt men jag har även börjat "ta avsked" från vänner och närmsta släkten, hehe. I vanliga fall när vardagen rullar på är det ju inte konstigt om det går en hel månad utan att man ses (och tänker då inte ens på det) men nu blir det stort. 

 
Jag har även fyllt på förrådet med solkrämer. Har läst om att det här märket, Evy, ska vara bra. Kunde dock inte motstå att även köpa den till vänster, som ska förstärka kroppens egna melanom. Det är alltså ingen brun utan sol (och har ingen SPF heller för den delen) utan ska göra att solbrännan håller längre och blir djupare. Jag får återkomma med recension. Idag skulle jag egentligen kört pappa till Kristianstad (han ska operera sin hand) men mamma kunde köra så jag blev helt plötsligt ledig. Det gjorde dock inte så mycket för behövde tvätta, stryka och vika kläder. I eftermiddag spelar dessutom Sverige åttondelsfinal mot Schwiez, det ska bli så spännade!! Men innan dess får det bli en dag på stranden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0