snow

Ljubljana

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 
Nu har vi lämnat Zell am See, varit knappt två dygn i Ljubljana och nu landat i Rovinj (Istrien, norra Kroatien). Men innan vi pratar om Rovinj (jag behöver ta bilder innan dess så jag har lite bloggmaterial, hehe) så måste jag ju slå ett slag för Ljubljana. Europas minsta huvudstad (280 000 invånare) som är som en storstad i miniatyr. Jag kan ångra att vi inte stannade där fler dagar men å andra sidan är det någon stad man hinner se och få en bra överblick av på kort tid så är det just denna. Det var fullt med restauranger och barer runt ån som slingrade sig genom staden och alla var överfulla med ungt folk (jämfört med t.ex. Prag där det var mer barnfamiljer och äldre - ja alltså 50+). Allt var rätt billigt också (vi åt aldrig en middag över 30 euro, en öl kostade 3 euro, en kortare taxiresa 4 euro). Ja, en stad som jag verkligen kan tänka mig att åka tillbaka till! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0