snow

Lediga dagar

God morgon! Hoppas ni haft en bra vecka. Jag börjar bli vilsen i dagarna så får tänka efter vilken veckodag det är - fredag! Min vecka har varit rätt lugn, jobbat två dagar och varit ledig resten. Men den har inte känts så lugn då jag går på timmar (äldreboendet kan ringa när som helst - och jag vill ju gärna jobba så kan inte slappna av utan vill vara redo att rycka in) och det stressar mig. Men de har inte ringt nu på morgonen och ikväll och imorgon har jag annat planerat så därmed går jag på helg. Så vad har jag gjort nu när jag varit spontanledig? Hunnit med sådant som annars inte hinns med - gått igenom hundratals bilder på datorn (minnet fylls lätt), påbörjat en packlista inför semestern (nu är det inte många veckor kvar innan vi ger oss ut i Europa) och rensat garedroben. 

 
Jag hittade bland annat dessa fina bilder när jag sorterade, Ebba är så duktig. Och nu när jag är ledig börjar jag bli sugen på att fota, helst människor - kompisar (så hoppas att någon ser detta och nappar). Det är ju så kul att få vara kreativ! Jag har även monterat ihop min tvärflöjt för första gången på säkert fyra-fem år. Åh! Härligt att få spela - och känns smått sjukt att jag kommer ihåg hur man gör - men det sitter väl i muskelminnet? Något annat - ovanligt - som jag gjort på senaste är att drömma helt galna drömmar. En natt drömde jag att Marcus kompis hade blivit en älg (?). Häromnatten drömde jag att mamma och jag gick fram och tillbaka runt stationsområdet här i Ängelholm och 10 minuter senare var vi mitt i Göteborg. Och igårnatt drömde jag att jag fick se en lista på adresser som inbrottstjuvar skulle besöka givna datum - och tror ni inte vår adress fanns med? Jag och Marcus planerade vad vi skulle ta bort från lägenheten (jag förklarade för Marcus att alla smycken måste gömmas för de har bra andrahandsvärde - han fokuserade bara på tekniska prylar haha), vi diskuterade med polisen och jag var så rädd när jag vaknade för befann ju mig mitt på brottsplatsen, haha. 


Kommentarer
Postat av: Ebbis

Åhh vi kan fota tillsammans!!!👏🏻😍😍

Svar: Jaa!! Det vill jag!!
Annie

2018-06-15 @ 11:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0