snow

Midsommarhelgen

 
Hej igen! Midsommarhelgen är över.. sorgligt men också lite skönt. Lekledaren är trött men nöjd! Vi hann tyvärr inte med alla lekar så det blev en sexkamp istället för en sjukamp. De roligaste lekarna enligt mig var att lägga pussel med ögonbindel (varje lag - som bestod av tre personer - fick själva fördela laget mellan blinda och instruktörer och man kan väl säga att det var bra mycket enklare att låta en lägga pusslet och två instruera), beräkna avstånd (vi la ut tre markeringar, om man överskred den som var längst bort fick man noll poäng medan om man var inom zonen för de andra två fick man ett respektive två poäng) och kubbstafett (två lag gick ihop så varje lag bestod av sex personer och där skulle man slå ner fem "pjäser" så snabbt som möjligt men endast med en "pinne" så det blev mycket spring). Roligt med lite annorlunda lekar! 

 
I lördags var det ju sedan dags för matchen mellan Sverige och Tyskland. Och vi var så jädrans peppade - fram till att tyskarna i slutminuten vinner skiten. Åh!! Men okej. Vad händer framöver? Jag fortsätter vara timvikarie på äldreboendet i två veckor till. Dock har jag inte fått några planerade datum utan väntar på att de ska ringa. Det ger mig stressutslag. Jag gillar ju att ha struktur, kunna planera och ha framförhållning. Nu kan jag varken planera mina dagar eller veta om jag får ihop några pengar den här månaden, fy fan för det. Hur som helst så räknar jag ner ni - inte långt kvar tills vi åker, det ska bli så spännande!! Idag ska jag påbörja packlistan, klicka hem ett halvt apotek på nätet och försöka bota en förkylning som smugit sig på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0