snow

Midsommarlekar

Bilden längst ner har mamma och pappa gjort till en stor tavla 

Hej på er!
Jag sitter hemma hos mamma och pappa (det märks kanske med tanke på ovanstående bilder - SÅ liten jag var!!) då vi skulle ha hantverkare hos oss idag (ska äntligen få fiber!). Lägenheten är upp och ner eftersom alla teveuttag måste vara tillgängliga (vi har tre stycken vilket innebär att teven, soffan, matbordet, tevebordet och ena skrivbordet skulle flyttas.. ja ni kan ju tänka er hur där ser ut). Så jag tillbringar dagen här istället. Det känns inte konstigt att vara här själv men jag var väldigt förvånad när jag flyttade hemifrån att det här huset inte känns som hemma längre. För jag var helt säker på att det skulle fortsätta att kännas så. Nu känns det mer som att jag är här och hälsar på mamma och pappa. Efter att jag flyttade (en vecka typ) påbörjades en totalrenovering av mitt rum och jag tror att det har bidragit till att detta inte känns "som hemma" - då rummet inte finns kvar och tur är väl det för de där gula tapeterna (med rostiga spikar som lös igenom) - hade gjort sitt. (Sen kändes det rätt skönt att slippa se rummet stå öde för när jag flyttade tyckte jag att det sorgligaste var att överge mitt rum, haha - det kändes som att jag svek det - efter mer än 23 år ihop).

 
Men nu till något roligare - imorgon är det ju midsommarafton! Kul tycker jag - jag ser det som startskottet på sommaren. Men funderar på om jag ska göra en krans eller inte. Brukar bli på så jäkla dåligt humör för tycker att det tar sådan tid att köpa blommor, göra minibuketter och få ihop till en krans (trots det har jag, av bilderna att döma, ändå alltid gjort det haha). Så funderar på att köpa ett diadem istället och sätta blommor i det. Har gjort det något år (där jag har en lång rosa klänning) och tar betydligt mindre tid. Jag är dessutom "lekledare" på festen och har i veckan klurat på några roliga lekar. Det lutar åt sjukamp. Tävlingarna som jag tänkt ut är: Slå in paket med en hand, gå med förbundna ögon så nära en markering som möjligt (förslagvis en vägg men tycker det känns lite elakt), "ryktet går", gissa föremål, laget ska ställa sig i en viss ordning utan att prata, lägga pussel med ögonbindel och riva längsta tidningsremsan. Nu ska jag fila på lagen bara. Hoppas ni får en skön midsommar!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0