snow

Första veckan

 
Hej hopp! Vilken skön vecka jag har haft. Men det konstiga är att trots att jag varit ledig har jag känt mig stressad över allt jag vill hinna med. Har inte ens hunnit med hälften. Ikväll ska vi iallafall bocka av en viktig sak på att-göra-listan, vi ska boka sista nätterna på vår resa och beställa interrailkorten. Men innan dess ska vi ha en heldag på stranden (vi har 30 grader!) och jag ska blogga och visa att jag lever. Här kommer några bilder från veckan som gått. 1. Jag har lagat en ny, enkel maträtt - morotsbullar med tzatziki, pitabröd och grönsaker. Det blev riktigt gott! 2.  Marcus är nöjd, han har köpt en VM-tidning, nu kan han ladda upp inför torsdagen ordentligt! 3. Igår var vi på studentfester. Först var vi hos vår granne Sara. Jag lekte jämt och ständigt med mina grannar när jag var yngre. Jag samlade alla grannar på gatan, lekte skola, vi spelade tennis på gatan (med riktigt nät och allt - var nog inte så populära hos bilisterna, hehe), badade, hoppade studsmatta, gungade på ett rep i skogen, ja vi umgicks ständigt på vardagseftermiddagar och hela sommarloven. Efter Saras mottagning åkte vi till Vejbystrand för att fira mamma och pappas bästa kompisars son, Didrik. Jag knäppte en bild på pappa och Marcus innan vi gick in. 4. Jag har fått godkänt på de två sista tentorna (!!!!! som jag skrev förra torsdagen) och kan nu släppa skolan helt. Igår åkte jag därför raka vägen till biblioteket och lånade skönlitteratur. Har läst Jenny Colgans alla böcker och de är så... mysiga! Rekommenderas varmt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0