snow

Ge mig ledighet!

Hej! En lugn och skön vecka går mot sitt slut. I tisdags hade jag min sista praktikdag - kändes både bra och dåligt. Skönt att praktikperioden (intensivt!) är över men tråkigt för det är ju där jag lär mig som mest! Jag har även hunnit vara två dagar i Lund, träffat vänner, pluggat hemma och umgåtts med familjen. Jag har också stressat upp mig över resan i sommar. Vi har nämligen inte bokat flygbiljetter hem för jag har tyckt att priserna varit skyhöga. Men nu - efter några månaders väntan - är de ännu dyrare! En flygbiljett (enkelresa för en person) kostar 2200 spänn. Är inte det orimligt? Jag hade föreställt mig att det skulle kosta max 1000 kronor. Jaja, vi får väl se vart det landar (alltså ser ni mina två inklämda göteborgsskämt?). 

 
En annan sak som är orimlig - det är det här vädret! Jag minns att jag i slutet på januari kände mer vårkänslor än vad jag gör just nu. Vi har inte haft över 5 grader på evigheter, det har snöat i veckan och det ser heller inte ut att bli något vidare varmare den kommande. Åh! Snälla, ge oss VÅR NU! Är dessutom så sjukt omotiverad till att plugga, drar mig liksom för att göra det. Därför ser jag SÅ mycket fram emot påskledigt! Jag fyller dessutom 25 på skörtorsdagen så jag håller på att planera inför firandet för fullt! På torsdagen ska vi hem till mamma och pappa dit även mormor, farmor och farfar kommer. På fredagen har vi bjudit hit våra familjer och på lördagen kommer några vänner på middag. Åh, det ska bli så härligt med ledighet och firande! Det kan väl bli påsk NU?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0