snow

Helgen & Kroatien

Hej! Vi får se hur det går att skriva det här. Jag stukade/överbelastade nämligen min handled i torsdags och under helgen har smärtan trappats upp. I fredags hade jag lite ont men begränsades inte av de , igår var det värre (men bara i vissa lägen) och inatt vaknade jag och hade jätteont i alla lägen. Så idag har jag fått sjukanmäla mig från jobb. Känns inte kul att ställa till problem men jag vågar verkligen inte belasta den, är rädd att det ska bli ännu värre. Men nu till något roligare: Igår besökte vi Gekås! Åh, alltså varför är det alltid så roligt att vara där? Kanske för att jag får känna mig rik för några timmar? Mina bästa köp var en necessär och en ny vårjacka (för 299!)! På kvällen såg vi Melodifestivalen! Vem hejade ni på? Jag ville att John Lundvik skulle vinna men tippade på Benjamin. Totalt sett fick jag 5 av 12 rätt i min "tippning". Stolt, en schlagerfantast som jag är! 

 
Något annat som är roligt är att planera sommarens resa! Nu har vi bokat hotell i Rovinj (norra Kroatien). Där ska vi stanna i en hel vecka. Jag tror vi kommer uppskatta att vara lite längre på en plats efter att ha rest runt i knappt två veckor (Prag, Wien, Zell am See och Ljubljana). Rovinj verkar vara ett så himla mysigt ställe. Det sägs kallas för lilla Italien (man kan åka en färja över till Venedig därifrån). Mindre båtar går till öar intill där man kan bada - och snorkla - i vikar. Efter en vecka i Rovinj ska vi vidare söderut. Först tänkte vi åka buss/tåg ner till Split men efter att ha googlat runt bestämde vi oss för att flyga istället (tar 50 minuter istället för 12 timmar). I Split har vi cirka 10-12 dagar och vart vi ska åka då är inte bestämt (vi har heller inte bokat flyg hem än). Vi funderar på att åka ut till någon/några ö/öar (Brac, Hvar eller Vis - där årets Mamma Mia film spelats in) och avsluta resan med att spendera några dagar i Split. Innan hade vi tänkt att vi skulle vidare till Dubrovnik (södraste delen av Kroatien) den sista veckan men vi vill hellre njuta av sol och bad än att lägga tiden i en skumpig buss. Jag har länge velat åka till Kroatien - och nu äntligen blir det av! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0