snow

Tacksam

 
Ett inlägg på en fredag - vad händer? Jo, för jag kände för det! Idag pluggar jag hemma. Älskar att kunna plugga i mjukisbyxor, utan att bry mig över att tvätta håret och dessutom kan jag vara riktigt effektiv. Jag har snart även tagit mig igenom alla intensiva veckor av terminen. Minns att mitten på mars kändes långt borta kring jul när jag räknade ut att jag måste orka med ett högt tempo fram tills nu. Det kändes omöjligt (för då var jag helt dränerad på energi - hade en stor tenta framför mig, intensiva veckor vid uppstart av ny termin och sen 13 praktikdagar på ny arbetsplats). Men nu när jag blickar tillbaka är jag så tacksam över allt jag har fått se de senaste veckorna. Jag har haft två superbra, engagerade handledare som verkligen trott på mig och som gör att jag känner mig säker (så säker man kan känna sig som ny...) i min roll som logoped. Återkommer även ofta till denna tacksam över att jag får plugga. Över huvudtaget. Att det är en ynnest att ha den här chansen, att utbilda mig till något jag verkligen vill bli. Det är så många som inte kan det av så många skäl. Ibland är det bra att "landa" och inte ta allt för givet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0