snow

Nedräkning

 
Hej hej hej! I helgen har vi varit på dop - därav bilden på den söta kyrkan. För visst är den gullig? Det var lilla Olle också kan jag intyga. Helgen kom och gick. Jag hade fullt upp med vinkväll, dop, släktkalas för mamma och kvällsjobb på äldreboendet. Men alltså: Jag får alltid så dåligt samvete för att jag inte bloggar, trots att mina läsare inte är särskilt många. Så nu tänkte jag krysta fram ett inlägg (för helt ärligt vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om) för det som mest cirkulerar i mitt huvud just nu är diverse röststörningar. En ny tenta hägrar nämligen. Samtidigt som jag pluggar till den vill jag få klart terminens "reflektionsuppgifter" och annat småfix innan torsdag nästa vecka för efter tentan tänkte jag gå på sommarlov! Det känns så overkligt att skriva att termin 6 snart är över. September och nytt läsår känns inte länge sen. Dessutom närmar sig resan med stormsteg! Men innan jag tar ledigt ska jag 1. Vara med under laryndagen imorgon där vi får träffa patienter som haft cancer i struphuvudet och då varit tvungna att operera bort hela (inklusive stämvecken - luftstrupens ingång är på halsen och de kan endast frambringa röst genom att trycka på en knapp på halsen som gör att luften omleds upp i munnen, de pratar med slemhinnorna mellan luft- och matstrupe, coolt!) och därefter göra en reflektion kring vad jag lärt mig och hur jag upplevde dagen 2. Skriva ett delegeringsprov på äldreboendet 3. Vara med under "kommunikationsstrimman" (vi har varje termin denna strimma där vi pratar om hur vi bli bättre kommunikatörer) 4. Skriva tenta i röst och medicin. När dessa fyra punkter är avklarade går jag alltså på sommarlov!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0