snow

Intensiv, intensivare, november

 
Nu var det år och dar sedan jag skrev. Den här månaden har varit otroligt påfrestande på många sätt. Jag tyckte att oktober var hemsk men det var ingenting jämfört med november. Som jag skrev i mitt förra inlägg har min farfar gått bort. Samtidigt som all sorg behövde bearbetas stannar inte plugget upp utan det har varit intensivare än någonsin. Jag har kommit fram till att plugga är som att driva ett eget bolag. Allt är upp till en själv och om inte jag gör något så händer inget. Det är kul när allt flyter på men fruktansvärt tungt när man inte får chans till att återhämta sig. Jag har haft mycket praktik (där jag behövt lägga tid på att dels lära mig olika test, dels vara på plats och utföra dessa, samt mycket efterarbete med administrationstid). Utöver praktiken har jag haft föreläsningar i Lund och plugg inför "stortentan". Kulmen nåddes i tisdags då tentan ägde rum. Jag är som vanligt nervös inför resultatet men har bestämt mig för att - nu lagom till att SISTA tentan på det här programmet är skriven - inte grubbla över om jag klarade den/inte klarade den. Hur som helst så känns det SÅ skönt att den är gjord och jag ska nu unna mig några dagars ledighet. Jag har längtat ihjäl mig efter att få adventspyssla, storhandla mat (varför är det så kul!?) och bara ta det lugnt. I helgen kommer Marcus mormor ner från Stockholm så vi ska umgås med hans familj och på söndag är jag ledig från jobbet. Då ska nämligen jag och ett par kompisar på Pernilla Wahlgrens föreställning. En rolig helg är alltså på ingång! 

Kommentarer
Postat av: Malin J

Jaa! Du förtjänar att äntligen få vara ledig, hitta på roliga saker och bara vara <3 kram!

2018-11-30 @ 17:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0