snow

Hur jag hanterar stress

 
Jag har ju lovat mig själv att inte ha dåligt samvete för att jag inte skriver här MEN jag har ju VM-silver i dåligt samvete och att känna mig otillräcklig (hur ska det då blir när jag får barn?) så det har jag inte kunnat låta bli att ha. De senaste veckorna har varit SÅ mycket. Dels har jag hatat mina feta engelska böcker mer än någonsin och där har stressen om att jag måste förstå och komma ihåg allt jag läser gjort att jag fått ont i magen. Dels har det varit mycket privat, när personerna i min omgivning inte mår bra gör det så ont i mig och påverkar mig otroligt mycket. Jag känner mig maktlös och vill visa att jag finns här. Samtidigt försöker jag ta hand om mig själv genom att tillåta mig själv att "koppla bort" allt mellan varven och återhämta mig. Stress funkar ju så länge jag får återhämtning så jag tummar aldrig på det här med att vara ledig hela helgerna. Stressen minskar också genom att jag skriver ner ALLT jag måste göra. Jag, min kalender och min att-göra-lista är bästa, bästa vänner just nu. Ja, jag hittar strategier som gör att det går ihop. Och sen försöker jag påminna mig själv att prioritera träning (hej promenader vid havet!) och att äta ordentligt (hej godis på HELGERNA! - inte torsdag till söndag). Nu önskar jag er en skön helg! Ta hand om varandra! 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du har alltid så fina bilder här på bloggen, men denna är så fin så den nästan inte ser riktig ut😍

Svar: Tack Matilda! <3 Jag tycker nästan den är lite för mörk men orkade inte redigera den!
Annie

2018-10-28 @ 00:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0