snow

Melodifestivalen 2019

Hallå hallå! Jag har börjat fundera på att lägga ner min blogg (men innan dess vill jag - på något sätt - spara ner den, hört att man kan göra en bok av den men har försökt men står att den är för stor). Tycker inte jag har tid för den och vet att jag kommer få ännu mindre tid när jag börjar jobba. För ja tänk, nu är det inte lång tid kvar (skriver jag inte det varje gång jag bloggar?)! För ett år sedan kändes det som att jag skulle plugga i en evighet till men så helt plötsligt är det så nära. När jag gick termin 4 tänkte jag att jag skulle känna mig "redo" och "fullärd" (hör ju hur dumt det låter i efterhand) när jag gick sista terminen. Och nu står jag här och har en helt annan inställning - snart ska jag äntligen få gå ut i arbetslivet och lära mig "på riktigt".

En av mina favoritbilder från i somras

Men än är det inte examen så jag tycker att vi pratar om något som är lite närmre i tiden. Vad sägs som att diskutera bidragen i Melodifestivalen? Haha, helt olika ämnen! Men vem hejar ni på? När jag tittade i lördags tyckte jag att de flesta låtar var rätt dåliga, inget vinnarbidrag. Alls. Förrän sista låten! John Lundvik håller jag tummarna för när finalen äger rum om ett par veckor! Jag tycker hans låt har allt! Även förra året hejade jag på honom (den balladen var hur fin som helst men innerst inne tycker jag att vinnaren ska vara en upptempolåt och det är den ju verkligen i år). Och ska jag välja två till (mina topp-tre alltså) så hejar jag på Mohombi med Hello. Den tredje kan jag knappt bestämma mig för. Antingen Malou med I do me eller Lina Hedlund med Victorious. Den låt som jag tycker sämst om i finalen är Jon Henriks Norrsken. På lördag är det ju Andra chansen och då hejar jag på Anna Bergendahl och Rebecka Karlsson. Så. Nu har ni hela min Mello-lista. Ändå viktigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0