snow

Semestern

Hej hallå! Inledde semestern med ett blogginlägg så varför inte avsluta den på samma sätt? Ja, ni läste rätt! Nu har hela semestern gått och det känns både som att den har varat länge och samtidigt som den var över på fem sekunder. Men jag får försöka njuta av sommaren trots jobb, för än är den inte över! Men vad har jag då gjort under mina lediga dagar? Jag och Marcus inledde semestern med att åka fem dagar till Stockholm. Vi strosade omkring på stan, åt snordyr mat, träffa hans mormor, åt på restaurang, var på Allsång på Skansen, åkte tunnelbana (upptäckte sista dagen att vi bodde mycket närmare stan än vad vi själva trott så var egentligen gångavstånd till allt men hur skulle vi kunna veta det?), gick promenad på Djurgården, frös första dagarna (var 14 grader på tisdagen!) och njöt av solen de sista dagarna. Stockholm är ju så fint, framför allt på sommaren! 

(null)
(null)
(null)
(null)

Efter Stockholms-resan hade vi inga direkta planer vilket inte är likt oss men det var väldigt skönt att ta dagen som den kom och det har vi gjort nu i tio dagar. Jag har passat på att rensa i lådor och städat på ställen som jag annars inte orkar under de gråmulna dagarna. Jag har kommit igång med träningen igen (haft ont i halsen sen typ min födelsedag - jag vet, dålig ursäkt - men rätt sant) så det var härligt att få röra på kroppen (efter ett löppass försvann mitt ryggont). Sen har vi hängt på stranden några dagar, unnat oss uteluncher, hängt med familj och vänner och ja, slappat och sovit som aldrig förr. Tror på riktigt inte att jag sovit så mycket - snittat nio timmar varje natt - hela semestern! Imorgon börjar jag alltså jobba - och jag var strategisk som tog två dagars semestern den här veckan för att börja med en lyxvecka! Imorgonkväll ska vi på reggae-kväll vid havet! Ha det! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0