snow

Balans!

Imorse vaknade jag med halsont och någon timme in på dagen började jag må illa. Usch! Som tur var blev det bättre efter lunch men jag känner att jag måste ta det lite lugnt nu. För på lördag är det dags! Då är det Änglamilen! Det känns som jag verkligen har tränat inför detta lopp och det hade ju varit riktigt förjävligt om jag nu inte kan springa på lördag på grund av en sketans förkylning! Så för att kurrera mig går jag tillväga på detta vis:



Jag tror på balans. Ibland joggar man. Ibland kör man intervallträning. Ibland vilar man. Och ibland äter man laktrisferrari. Så enkelt är det. Godis ska man få äta! Det är bara det att man inte kan äta det alla veckodagar. Detta var jag och mina klasskompisar väldigt noga med att poängtera när vi föreläste om kost och motion för några veckor sen. För många tror att det är antingen eller. Men nej, det försöker jag lära mig själv också, att bara för att jag snyltar en godisbit från godisskåpet på måndagen betyder inte det att resten av veckan är körd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0