snow

Parga


Nu ska jag tala om något som inte fungerar.
Det är att plugga efter en dag på förskolan. Mitt huvud kokar och dunkar. Jag läser en massa text men vet inte vad det handlar om. Jag skriver halva meningar och kan inte memorera ord. Ja, det var sannerligen ingen enkel sak. Något som däremot funkar strålande är att ha morgonmöte klockan ju på morgonen med tjejkompisarna. Ja, har ni hört på maken? Igår kväll, efter att samtliga hade fått godkänd ledighet, bestämde vi oss för att ses idag för att boka resa. Vi hade tänkt på eftermiddagen men eftersom jag var tvungen till att plugga så gick det inte. Det enda alternativet var att vänta till helgen eller att ses innan jag skulle till jobbet. Och vem vill vänta? Inte jag i alla fall! Så klockan sju beställde vi en resa till DET HÄR stället!! Jag la ju upp den här bilden (se länken) för några veckor sen och var helt fast!! Så himla fint! "En romantisk plats". PERFEKT för fyra tjejer med andra ord, haha. Först bokade vi en resa till Korfu - långt ut på landsbygden - men efter att ha läst in oss på stället verkade det inte vara någon större hit. Andra resenärer skrev hur uttråkade de var efter bara ett par dagar, att det endast gick en buss om dagen in till stan (som skulle ta mer än en timme) och att det knappt fanns några restauranger i området. Hmm, det kändes sådär. Istället blir det en vecka till Parga i Grekland! Det ligger på fastlandet men ska ha en härlig ö-känsla och är grekernas semesterort! Efter den här spontana bokningen känner jag mig som en mer avslappnad och skön människa!!


Bilderna är lånade av Ving!

Kommentarer
Postat av: Maja

Det ser helt underbart ut! Gud vad härligt!

2015-04-22 @ 20:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0