snow

E-handel & Cindy



Hallå Bloggis!
Hoppas allt är bra med er idag! Äldreboendet hörde inte av sig under morgonen så jag passade på att ringa farmor för att fråga om vi ska ses en stund idag. Sagt och gjort - efter att jag och pappa hade storhandlat åkte vi till farmor och farfar. Vi åt lunch tillsammans och i eftermiddag har jag och farmor varit en runda på stan. Jag kikade lite efter klänningar till kommande kusinbröllop i augusti men tror redan jag bestämt mig för en på nätet. Så hjärtans fin är den, mönstrad/blommig i massa jordnära färger. Men det är så läbbigt det där, att handla på nätet. Hade ju lovat mig själv efter att ha fått massa felbeställningar - storlekar som inte passade, skor som var mer beigea än vita av alla fula fläckar och klabb hit och problem dit - att sluta shoppa från webbutiker men då ingen annan säljer plagget blir det svårt. I-landsproblem. I know. Något annat som hänt idag? Jag såg min stalker Lars komma cyklandes också har jag lyssnat på Relationspodden på promenad till hamnen. Har även börjat se ifatt Berg & Meltzer i Amerika. Jag tycker de är så himla härliga! Håller tummarna att vi får följa med på fler roadtrips med dem!


Så här mitt i alltihop får jag dåligt samvete för att jag inte nämner Cindy. Är rädd att hon ska tro att jag slutat sörja och gått vidare. Vill därför tillägga att varje gång jag kommer hem eller åker ifrån huset blir hennes frånvaro extra påtaglig. Jag vill att hon ska stå där på fönsterbrädan tittandes ut och vinka av mig när jag åker och möta mig när jag kommer hem. Jag vill att hon ska sträcka ut sig rak lång i soffan så vi andra får trängas på ett litet hörn. Vi pratar ofta om vad hon skulle ha gjort nu om hon var här. När jag tänker tillbaka på henne så förundras jag verkligen över hur mycket glädje hon gav oss. Varje gång vi kom hem och tog ut henne i trädgården sprang hon som en ko som släpps på grönbete. Alla hennes knasiga men gulliga upptåg fick oss att skratta. Jag saknar det skrattet. Så. Nu vet ni. Cindy finns med oss hela tiden. Nu ska jag slå på teven och sjunga med i allsångerna! GLAD TISDAG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0