snow

Plugg högt och lågt


Tänker på hur otroligt allmänbildad jag hade varit om jag alltid hade pluggat så mycket som jag gör just nu!
Det är lockande - att bli allmänbildad alltså - men det kräver mycket uppoffring. Idag har jag betat av ännu en massa psykologiska teorier. En i klassen hade räknat ut att vi ska kunna 28 olika perspektiv. Så mycket har inte jag fått ihop det till men det är säkert 15-20 stycken allt som allt - det räcker och blir över! Alla går lite in i varandra och ja, det är mycket nu. Men det är inte själva teorierna jag är så orolig över - förutom att jag ska förväxla dem med varandra (okej, lite orolig ändå) - utan det är den där fallbeskrivningen som kommer på tentan, som grämer mig. Där ska vi sedan tillämpa tre perspektiv. Så det gäller att inte bara att kunna rabbla upp begreppen och tänket, som perspektivet står för, utan man måste kunna dem så pass bra att man kan sätta in dem i ett visst sammanhang. Det är en skrämmande tanke, må jag säga. Men jag har några dagar på mig. Det är måndag (VEM FAN lägger tenta på en måndag? Helt värdelöst ju! Måndageftermiddag dessutom) som gäller så jag har några dagar på mig. Mellan varven idag har jag lapat sol, ätit lunchrester i form av DET HÄR och nu ska jag dricka te med smak av rabarber och grädde innan jag tar tag i en ny dag! Med positivt tänkande, solsken och motion ska jag nog ta mig igenom den här veckan trots allt! GLAD TISDAG Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0