snow

Glutenfri kladdkaka



Det är måndag och jobbhelgen är över!
Jag har ju dock haft väldigt bekväma arbetstider den här helgen då jag bytte bort min ena del av den delade turen - då företaget Marcus jobbar på hade personalfest i lördagskväll! Men det där vet ni ju redan. Vi två sänkte medelåldern rejält (alla var över 40 typ), hade femkamp, åt världens godaste sommarbuffé, dansade till svenska klassiker och jag fick en snabb "guidad tur" vid midnatt i Halmstad. En mycket trevlig tillställning måste jag säga! Igår jobbade jag därför kvällen på äldreboendet och hann under dagen med att sola i regn (ja, alltså det regnade OCH var sol samtidigt) och slänga ihop en glutenfri kladdkaka. Bytte bara ut ströbrödet och vetemjölet mot en glutenfri mjölmix. När jag annars gör glutenfria bakverk blir de aldrig riktigt bakade men den här gången minskade jag på smöret och gräddade den ett par minuter extra. Den blev riktigt bra! Ikväll ska jag och Marcus laga middag till ett par vänner. Våra scheman går inte riktigt ihop så vi kom fram till att den enda dagen som passar för oss alla fyra på hela sommaren är ikväll. Så vi tänkte fira måndagen med att äta min favoriträtt och spela sällskapsspel. Ska nog baka något också - chokladbollar får det bli! Glad måndag Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0