snow

Påsklov å koppar


God morgon Bloggis!
Nu tar jag äntligen påsklov! Jag har gått upp tidigt varje morgon både måndag och tisdag för att hinna plugga ifatt och slippa sitta med böckerna upptryckta i ansiktet hela veckan. Nu blev jag precis klar! Härligt! Igår fick jag även reda på att tentan blev godkänd. Skönt att kunna lägga den bakom mig nu. Dock skrev läraren ut fel anonymeringskod så först trodde jag att jag var underkänd. Nu får hon inte göra fler misstag - jag får spader! Blir så trött på att utbildare inte kan dubbelkolla allt så att det inte blir massa slarvfel. Men okej - NU släpper jag det. Måste berätta om min senaste "grej". Som ni vet så älskar jag ju Iittala och kan drömma mig bort till hur det kommer vara att bo med alla mina koppar och glas (haha, och ja, med Marcus också förstås - om han får plats). Vill inte längre ha allt nerpackat i kartonger. Men så länge jag bor hemma får jag istället visualisera. Till hur det hade kunnat se ut. Och det gör jag genom Instagram. Varje kväll. Jag söker på hashtaggar och sen kan jag bläddra i timmar. Eller ja, tills jag somnar. Det är underbart! Häromkvällen fick jag sån abstinens att jag var tvungen att packa upp ett par för att "provdricka" ur dem (vet att jag gjort det innan - men minns inte hur det kändes så fick testa igen). Det funkade väldigt bra. Älskar blått. Älskar vitt. Älskar mönstret. Älskar tanken på att sitta där på söndagmorgonen med mina fina koppar. Med Marcus bredvid. Vi ska läsa tidiningen. Småprata. Äta färsk frukt. Dricka te. Ja. Okej. Ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0