snow

Respektlöst



Den här dagen går till historien.
Ni vet att jag har pluggat mycket. Läst vart enda sida i allt vi blivit hänvisade till. Gått på alla föreläsningar. Planerat mina dagar för att hinna med allt. Allt för att ha kontroll och klara tentan. Sov oroligt inatt. Vaknade flera gånger. Imorse satte jag klockan på halv fem. Kunde knappt äta frukost. Cyklade hemifrån 6:00. Tog ett tidigare tåg. Var så nervös just för tågen. Det enda som jag inte kan ha kontroll över. Hade redan förberett mig för att behöva ta en taxi från någon lite byhåla påväg mot Lund. Ja, det är sant. För man vet ju aldrig. Men jag kom fram - en halvtimme innan tentan! Men så när vi skulle börja och tentorna delades ut visade sig att logopedstudenterna hade fått audonomstudenternas tenta (gör den ihop med tentar av olika delkurser). Vi väntade på att tentavakterna skulle få tag i examinationsansvarig. Men hon gick inte att nå. Efter en fruktansvärt jobbig halvtimme fick vi meddelande att tentan är inställd och att vi fick gå. Där brast det för mig. All anspänning släppte och jag kände mig så frusterad. För all tid jag lagt ner, på all ångest den senaste veckan och för att jag inte får bevisa för mig själv att jag skulle klarat den här - utan att den skulle bli en hemtenta där man kan hitta svaren i kurslitteraturen. Men jag har lärt mig att 1. Lunds universitet inte bara uppmanar till rökpauser (på socionom - minns ni?) på sina tentor utan även inte har koll på vilken kurs som ska examineras på tentatillfället. 2. Jag ska vara nöjd över vad jag presterat - oavsett om jag får bevisa det eller inte. 3. Jag borde inte ta det här på så stort allvar. Men det där säger jag ju om och om igen utan att det verkar vilja fastna. Hur som helst: tentan är gjord (om än på ett mycket märkligt sätt) och jag tänkte låta hjärnan vila för en stund! Ska bli UNDERBART!

Kommentarer
Postat av: Ebbis

2016-03-14 @ 18:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0